Afspraken communicatie

Voor de interne en externe communicatie kunnen er natuurlijk ook altijd nog een heleboel afspraken worden gemaakt. Hier hebben we als groep nog niet echt bij stilgestaan, maar er zijn wel een aantal dingen waarmee wij rekening willen en kunnen houden.

Als eerste hebben we ervoor gekozen alles via onze huisstijl te communiceren zowel intern als extern. Zo worden er bijvoorbeeld posters gemaakt in onze huisstijl, waardoor we echt een merkidentiteit bij mensen achter laten. Ze zullen ons minder snel vergeten en sneller herkennen. Daarbij is onze Facebookpagina ook herkenbaar doordat onze huisstijl hierin terugkomt en hetzelfde geldt voor onze Twitterpagina en de website. Ook het scherm dat de mensen krijgen wanneer de livestream nog niet is begonnen zal in onze huisstijl te zien zijn, kortom: alles is in onze huisstijl weergegeven.

Verder proberen wij onze documenten ook zoveel mogelijk in deze huisstijl vorm te geven. Daarbij is ons logo overal te zien en de letters zijn dynamisch. Doordat we een zelfde stijl hanteren, komen we ook professioneler over en dat willen wij natuurlijk. Daarbij ziet het er ook gewoon een stuk verzorgder uit, waardoor je ook snel een beter cijfer zult krijgen.

Verder zijn we van plan veel te bellen zowel intern als extern. We moeten dingen snel kunnen regelen dus dan is bellen de snelste oplossing. We gaan dus naar gasten bellen als dit mogelijk is en we gaan naar organisaties bellen. Ook bellen we elkaar als bepaalde dingen niet afkomen of elkaar dingen willen vragen of melden. Wanneer er nog geen hoge nood is dan kan het nog via een berichtje, maar als het dringend is dan gaan we dus bellen.

Ook hebben we ervoor gekozen iets anders te communiceren naar elkaar toe dan naar onze doelgroepen. Naar elkaar toe (intern dus) communiceren we nogal zakelijk en op de opdracht gericht. Maar naar de doelgroepen willen wij wat vrolijker en enthousiaster communiceren. En dat geldt natuurlijk al helemaal voor de kinderen die wij als belangrijkste doelgroep hebben aangewezen.

Naar hun willen we op een beetje een speelse manier communiceren zowel in het echt als via sociale media. Dat wil ook zeggen dat het taalgebruik iets minder moeilijk moet zijn en dat de woorden wat speelser moeten zijn.

Als laatste willen wij kinderen dus vooral bereiken door langs basisscholen te gaan. We zullen ze ook wel bereiken via sociale media, maar in mindere mate dan volwassenen, want hier zijn ze misschien soms nog net wat te jong voor. We willen dit dus allebei gaan doen. We willen langsgaan bij basisscholen en via daar communiceren door ze te laten spelen met producten van Stapelstein, maar we willen ook via sociale media communiceren.