PR uitingen

Om onze livestream te promoten gaan we een Facebook pagina aanmaken waarop we updates en inhoudelijke informatie kunnen plaatsen over Focal Communication. Hiermee verwachten we betrokkenheid te creëren van mensen die op sociale media zitten, zodat ze tijdens de livestream mee gaan kijken op YouTube. Ook kunnen we via dit kanaal ‘likes’ verzamelen en zal de video onder specifieke youtube niches vallen, zodat het bereik van mensen die naar de livestream gaan kijken groter wordt. Daarnaast zal dit medium gebruikt worden om onze ‘volgers’ de vooruitgang te tonen van het project. Zo kunnen er foto’s of filmpjes op geplaatst worden van dingen waar we op dat moment mee bezig zijn, zodat we nog meer betrokkenheid kunnen creëren.

We gaan een website opzetten waarop mensen direct onze livestream kunnen volgen in een embedded YouTube filmpje. Veel mensen kennen YouTube en de besturing van de media speler. Om het zo makkelijk mogelijk te maken om de livestream te volgen, zullen we de embedded video bovenaan de hoofdpagina zetten. Ook komt er een koppeling naar Facebook, zodat mensen die de website bezoeken meteen ons kunnen vinden op Social Media. Voor de rest komt er een Twitter script op de website, waarbij de laatste tweets getoond kunnen worden aan het publiek. Ook hebben bezoekers van de website direct de kans om ons te volgen op Twitter door simpelweg op ‘volgen’ te drukken. Hiermee verwachten we ons Twitter bereik (en daarmee ook ons Social Media bereik) weer te vergroten.

Zoals we in de voorgaande alinea vertelden, komt er een Twitter (X) script op de website waarmee tweets van Focal Communication direct getoond kunnen worden. Er wordt dus ook een Twitter (X) account aangemaakt voor Focal Communication om tweets over onze livestream te plaatsen, zodat we een nog groter publiek kunnen bereiken dan alleen met Facebook. Hierdoor vergroten we ons gehele Social Media bereik en hopen we meer ‘volgers’ te krijgen.

Hoewel onze livestream digitaal is, willen we onze pr-uitingen niet alleen digitaal houden. Door analoge posters te ontwikkelen en deze op te hangen in de school hopen we medestudenten en medewerkers nieuwsgierig te maken naar ons project. Dit kan ervoor zorgen dat nog meer mensen naar onze livestream gaan kijken. Er zullen ook posters worden opgehangen bij basisscholen in de buurt om kinderen en leraren aan te spreken.

Bovenstaande pr-uitingen worden allemaal zoveel mogelijk in dezelfde stijl gehouden, zodat we een bekende merkidentiteit achter kunnen laten bij onze ‘volgers’. Hierdoor kunnen we een stukje herkenbaarheid creëren, waardoor we zoveel mogelijk interesse kunnen wekken bij toekomstige kijkers van onze livestream.