Communicatie opdrachtgever

Onze opdrachtgever is belangrijk en natuurlijk moet er ook met hun worden gecommuniceerd. Dit doet de docent in eerste instantie en als wij daarna nog een keer vragen hebben dan kunnen wij die eventueel zelf stellen aan de opdrachtgever. Maar in eerste instantie loopt het contact dus buiten ons om.

Daarnaast moeten we natuurlijk ook naar ons publiek/doelgroepen communiceren. Dit gaan wij doen door middel van het plakken van posters. De kinderen en volwassenen (docenten/ouders) zien deze hangen en worden getriggerd te gaan kijken naar onze livestream en dat is natuurlijk de bedoeling.

Daarnaast zijn we dus van plan basisscholen te bezoeken en kinderen uit te nodigen de livestream bij te wonen met hun docent. Ook kunnen we andere kinderen op die basisschool er dan op attenderen te kijken naar de livestream, omdat ze er dingen van op zullen steken, maar ook te horen krijgen hoe belangrijk het is om te sporten. Daarnaast maken we een Facebookpagina aan, maar ook een Twitterpagina. Hierop kunnen we de kinderen en docenten ook wijzen, maar het kan ook zo zijn dat ze deze zelf tegenkomen op het internet. Ze krijgen dan bepaalde weetjes te zien en ze worden geïnformeerd over de livestream.

Ook zijn we van plan een boodschap uit te dragen via de radio en de kabelkrant. Dit hebben we eerder gedaan met het steenslagfolie project met fantastische resultaten. Hiermee denken wij veel mensen te gaan bereiken. Als laatste gaan we als groep ook zelf mensen benaderen in onze omgeving. Misschien zijn er kinderen die willen kijken en misschien zelfs wel samen met hun ouders of familie. We gaan dus ook zelf zoveel mogelijk mensen bij elkaar proberen te zoeken.

Tijdens de livestream zelf communiceren we via Youtube naar onze doelgroepen. En daarbij zullen er mensen in ons publiek zitten die natuurlijk ook alles meekrijgen. We maken ook reclame op Twitter en Facebook om zoveel mogelijk mensen erop te attenderen wanneer de livestream plaatsvindt en waarover hij gaat, zodat we tijdens de livestream een zo groot mogelijk publiek krijgen.

Daarbij krijgt ons publiek hierdoor de mogelijkheid bijvoorbeeld mee te Twitteren over bepaalde onderwerpen tijdens de uitzending. Hierdoor betrekken we het publiek en blijft het ook voor hen interessant om te kijken. We maken ook nog een eigen website waarop de livestream te zien gaat zijn, maar daarop worden dan ook meteen alle Twitterfeeds en dergelijken gezet, zodat je alles als het ware in één oogopslag kunt zien wat gebruiksvriendelijk is voor ons publiek. De hoofdpagina zal geheel in onze eigen huisstijl worden weergegeven.

Als laatste moeten we natuurlijk ook andere mensen benaderen zoals gasten. Dit gaan we via de mail doen of door te bellen. Dit hangt er ook een beetje vanaf wie je wilt benaderen en of je een telefoonnummer hebt van die persoon.

Daarbij proberen we ook te kijken naar onze eigen connecties. Hier hebben we ook niet echt een planning voor in ons hoofd, want hier beginnen we gewoon allemaal vanaf het begin mee. Iedereen kijkt in de eigen omgeving rond en de communiceerders en de mensen van de pr maken zo snel mogelijk contact met gasten en dergelijken.

Wanneer er andere dingen geregeld moeten worden voor bijvoorbeeld het decor dan wordt er ook gewoon gebeld, dit werkt het snelst, want we hebben als groep geen tijd om continu op mails te wachten. Hier hebben we ook niet echt een planning voor en we beginnen hiermee gewoon vanaf het begin van het project.