Het begin: De doelgroepen.
Vraag 1: Wie is onze doelgroep en wat is hun achtergrond?
Onze doelgroep bestaat uit kinderen van 7 tot 12 jaar die niet sporten en de ouders van deze kinderen. De ouders van de kinderen zijn ouders die zelf niet echt met sporten bezig zijn en ook weinig kennis hebben over de sporten die er zijn.
Wel zal er standaard basis kennis zijn over sporten zoals voetbal. Ook vallen ouders die hun kinderen aan het bewegen willen krijgen onder de doelgroep. En ook kinderen die wel sporten moeten met plezier naar onze livestream kunnen kijken. Want sporten is iets wat we iedereen willen aanraden.
Wat is hun houding tegenover sport?
Kinderen die niet sporten zullen over het algemeen hun tijd opvullen met spelen met andere kinderen en tijd doorbrengen achter de computer. De ouders van deze kinderen willen de kinderen juist aan het sporten krijgen of hebben zelf weinig ervaring met sport. Ook kan budget een probleem zijn, waardoor hun houding tegenover sport enigszins negatief is.
Hoe bereiken we de doelgroep?
Aangezien jongeren tegenwoordig ook constant verbonden zijn met het internet middels een tablet, smartphone of een computer willen wij de doelgroep bereiken middels een livestream. Deze livestream gaat over sport om de kinderen te betrekken bij verschillende soorten sporten.
Aangezien kinderen steeds vaker via internet gebruik kunnen maken van social media, zoals Facebook en twitter gaan wij een medium gebruiken dat veel gebruikt wordt op social media. De livestream wordt uitgezonden via YouTube, waarbij deze embedded via Facebook, Twitter en websites verspreid kan worden. Ook Unieke Reizen gaf aan mee te willen werken aan dit project, door alles te delen op de verschillende kanalen die zij beheren.
Doelgroep: kinderen die niet tot weinig sporten.
Interesses | Spelen met leeftijdgenoten. Entertainment. Computer / televisie Eten en snoepen. Gezelligheid tijdverdrijf |
Levensfase | Kinderen. |
Inkomen | Geen of zakgeld. |
Leeftijd | 7 tot 12 jaar. |
Geslacht | Man en vrouw (jongen en meisje) |
Opleiding | Basisschool. |
Woonsituatie | Bij de ouders. Bij de vader. (scheiding) Bij de moeder. (scheiding) |
Doelgroep: ouders van de kinderen die niet sporten.
Interesses | Spelen met leeftijdgenoten. Entertainment. Avondje uit. Eten en ontspanning. Werk. Competitiesfeer. |
Levensfase | Ouders met kinderen. |
Inkomen | € 1500 tot € 2500 euro. |
Leeftijd | 25 tot 55 jaar. |
Geslacht | Man en vrouw. |
Opleiding | Basisschool. Middelbare school. Middelbaar beroepsonderwijs. Hoger beroepsonderwijs. Universiteit. |
Woonsituatie | Flat. Eengezinswoning. Twee onder 1 kap woning. Vrijstaand huis. |
Doelstellingen
Tijdens het project hebben we verschillende doelstellingen. In dit communicatieplan staat beschreven hoe we deze doelen willen bereiken. Dit zijn de doelstellingen die we aan het einde van het project willen bereiken:
- Minimaal 200 mensen die weten dat er een uitzending komt.
- Minimaal 50 mensen die kijken naar de uitzending.
- 10 t/m 20 kinderen die de uitzending bezoeken en meedoen met de uitzending
- Minimaal 2 gasten die wat willen vertellen tijdens de uitzending
- Maximaal 2 presentatoren die presenteren tijdens de uitzending.
Boodschap
Door de opkomst van social media, video games en het internet zijn kinderen minder gaan sporten, ook al is dat heel belangrijk voor kinderen. Ze krijgen er bijvoorbeeld betere coördinatie en meer lenigheid door. Wij willen met de livestream deze kinderen bereiken en laten zien dat sporten leuk en gezond is.